Люди

Andrian Gurdiș: Îmi doresc ca decorul interior să devină o parte a culturii de personalizare a interiorului

Ca „o cerere a sufletului”, Fotomania.md este compania care știe să trateze doleanțele clientului, de la idee până la produs final, așa încât spațiul său de activitate să fie perfect compatibil cu imaginile imprimate. Despre afacerea-hobby cu perspective mari de viitor, ne-a povestit directorul Fotomania.md, Andrian Gurdiș.

Ideile nasc alte idei și este și cazul omului de afaceri Andrian Gurdiș. Gândul de a imprima imagini i s-a strecurat prin minte, încă de pe băncile universitare din Franța, atunci când mai și lucra la marea companie Ikea.

„Mi-a atras atenția departamentul în care se vindeau tablouri. Eu am văzut că ei vând un volum destul de mare de elemente de decor interior și deși la ei se lucrează angro și se omite cumva partea artistică, clientul oricum apucă să-și cumpere și produse de decor, pentru a-și face interiorul mai personalizat și mai frumos. Este ceva ce lipsește în Moldova. Noi avem altă cultură, în care mai persistă imitațiile sovietice. Pun pariu că în multe apartamente încă mai există covoare pe pereți sau tapete monotone. Ultimele tendințe globale, de fapt, duc mai mult la simplicitate. În Europa putem observa spații albe, decorate lejer. Minimalismul capătă teritoriu, atât în spațiul business, cât și în cel casnic. Accentul în designul interior se pune pe cât de serioasă sau lejeră este activitatea unui anumit spațiu, iar la străini acest lucru este mai organizat. Pe când la noi, spațiul comercial, de exemplu, prezintă doar pereți albi. De aceea m-am gândit că ar fi bine să existe o companie care să permită clienților o gamă de produse pentru a personaliza spațiile, atât pentru companii, începând de la oficii, saloane, stomatologii, săli de nunți, cât și pentru fiecare doritor. Așa s-a născut Fotomania.”

Practic, Fotomania a avut la bază două idei-părinți: imprimarea imaginilor și personalizarea acestora în combinarea cu spațiul lor „de trai”. De aproape 6 ani, aici se imprimă pe pânză, care la rândul ei este naturală, sintetică, lucioasă sau mată, pe fototapet, cu textură de hârtie sau pânză, cu diverse reliefuri, în funcție de stilul și designul fiecăruia. Se imprimă pe sticlă, la o gamă largă de alegere, în funcție de grosimea acesteia, sau cum să fie prelucrate marginile ei. Și este din ce în ce mai populară în brâurile din bucătării. Fotomania mai imprimă și pe postere de format mare și le completează cu baghete. Unde mai pui, că tot aici, imaginea poate fi imprimată și pe aluminium. Deși oamenii din Moldova nu sunt obișnuiți cu acest tip de produs, rezultatul este unul foarte plăcut: și la văz, și la atingere, iar imaginea este mult mai realistică decât cea de pe pânză. De asemenea, se practică imprimarea pe PVC, pe bază de plastic, deseori utilazată pentru expoziții și decorațiuni temporare. În toate cazurile, suprafața variază. Poate fi un tablou mic, mare sau unul din 4-20 de bucăți.

„La noi se pune accentul pe imprimare și pe calitatea imprimării care este de o rezoluție foarte bună și cu asta noi ne diferențiem. Cu ce suntem noi mai buni decât cei de la Ikea sau chiar cei din Franța este faptul că noi facem totul la comandă. Noi nu vindem un produs gata, dintr-o gamă mică de imagini imprimate. Noi oferim clientului posibilitatea de a avea orice imagine care există pe acest pământ, imprimată pe diferite suprafețe, cu diferite dimensiuni, ulterior decorată cu diverse baghete sau adăugândui-se elemente personalizate. De aceea, fiecare produs este unic și original”, a remarcat Andrian Gurdiș.

Cert este că această companie are soluții pentru orice capricii de-ale clienților. Chiar și pentru imagini necalitative la care insistă clienții, cei de la Fotomania știu cum să trateze doleanțele clienților și ce este mai bine pentru un decor reușit. Foarte multă atenție se acordă designului. Este etapa în care poza se prelucrează, se redactează, se retușează, până la perfecțiune. Toate produsele se înrămeză cu baghete, care vin dintr-o gamă bogată, la comandă. Sunt folosite atât pentru imagini, cât și pentru oglinzi, cele din urmă, de altfel, făcându-se tot aici, la comandă. Cel mai important este faptul că, „clientul întotdeauna are timp și drept să chibzuiască, întrucât i se oferă un predesign, înainte de a primi produsul final, unde el poate să-și facă o închipuire despre cum s-ar combina acesta cu interiorul său”, a specificat Andrian Gurdiș.

L-am întrebat cât de greu e să duci tratative cu un client moldovean, la capitolul design interior, mai ales când gusturile sunt la număr egal cu oamenii.

„În funcție de om. Fiecare client este diferit. Moldoveanul nostru e specific prin felul său de a cere mult și a plăti puțin. Noi ne-am obișnuit, de aceea am creat o politică de preț, în funcție de doleanțele clientului, de design și de modificările pe care ar vrea el să le executăm. Oricum, ne adaptăm până și la cele mai bizare dorințe. Îmi aduc aminte de o persoană care dorea un brâu de bucătărie cu niște lei din Africa, bronzându-se pe fundal antarctic. Ulterior, am combinat cele două lumi diferite”, zâmbește omul de afaceri.

Tablourile pe pânză sunt în topul preferințelor moldovenilor, iar după spusele directorului, poate pentru că ele sunt mai simplu de efectuat și mai ușoare în exploatare. „Bineînțeles că totul depinde pe ce te focusezi în marketingul și publicitatea pe care le promovezi. Dacă vom promova tablourile pe aluminiu, în următoarea perioadă va crește anume fluxul lor de vânzări”, menționează Andrian Gurdiș.

Dacă traversați rapid catalogul cu prețuri al companiei, veți observa că acestea sunt foarte accesibile. „Noi întotdeauna ne orientăm spre tot omul, și nu doar spre cel care are venituri mai mari. De aceea, prețurile noastre sunt foarte accesibile. Ne dorim ca toți să aibă posibiliatea de a cumpăra la un preț corect, un tablou făcut calitativ și rapid.”

Pașii de la comandă până la produs final.

Scopul companiei este să aibă un proces cât mai simplu, iar clientul să nu se complice deloc și să-i lase pe ei să-și facă treaba cât mai bine. Deci, după ce clientul vine cu dorința de a vea un brâu de bucătărie, „fotomaniștii” vin să ia mărimile, parametrii tehnici, calculează prețul și vin cu oferta comercială. Clientul validează, alege imaginea, iar ei își fac treaba. Imaginea poate fi aleasă fie din catalogul companiei, fie una la care clientul ține în mod special, fie o creează. Mai apoi, urmează instalarea brâului, în casa clientului. Cu tablourile pe pânză e mai ușor. Clienții pot face comanda direct pe siteul Fotomania.md, unde pot încărca imaginea dorită, adăugând datele de contact, iar produsul final îl pot lua fie de la oficiul Fotomania, fie livrat acasă.

„Dacă e nevoie, venim chiar să instalăm tabloul și nu contează în ce colț de țară s-ar afla. Asta încercăm noi să avem: un spectru complet de servicii legate de decorul interior. Asta implică nu doar crearea, dar și designul, îmbunătățirea imaginii, stabilirea tuturor parametrilor, în funcție de dorința clienților, elaborarea produsului și respectiv, deplasarea și instalarea acestuia.”

Poate nu știați, dar Fotomania a încercat să combine producția cu tehnologia, o tentativă care încă se așteaptă îndrăgită de piața din Moldova.

„Noi am vrut să facem tablouri luminiscente, cu leduri luminiscente atașate în spate, care luminează ordinar sau neordinar imaginea de pe tablou. Am încercat, dar nu am avut cererea aceea de care ne-am fi putut ține. Pe viitor urmează să reluăm ideea, pentru că este una foarte bună.

Viitorul Fotomaniei se arată destul de luminos prin ochii lui Andrian Gurdiș, asta pentru că are o echipă care depune efort cot la cot pentru un rezultat fenomenal.

„Fotomania are perspective mari de viitor, atât pe piața autohtonă, cât și în afara ei. Personalizarea, la moment,  este un trend la scară largă peste tot, nu doar în designul interior, ci și în domeniul vestimentar, automobilistic etc. Din păcate țara noastră nu este ținta noastră primordială, deoarece vedem și noi starea globală a economiei, a exodului nostru din țară, a posibilităților financiare ale fiecăruia. Asta ne obligă, în dorința noastră de creștere, de a ne dezvolta pe alte pieți. Vom face însă tot posibilul ca Fotomania să se mențină bine pe piața din țară și îmi doresc ca decorul interior să devină o parte a culturii de personalizare a interiorului. Oamenii trebuie să înțeleagă că un decor personalizat este foarte important pentru spațiul în care ei petrec cel mai mult timp, fie că lucrează sau locuiesc. Adăugă mai mult spirit și o aură - ambianței”.


Djulieta Ardovan

allmoldova

Еще Люди